We bieden steam-onderwijs aan waarin wiskunde, wetenschap, techniek en kunst samenkomen. Kinderen krijgen, in de vorm van projecten, complexe en realistische vraagstukken uit hun eigen leefwereld voorgeschoteld.
Hierop passen ze dan de fundamentele concepten van wiskunde, wetenschappen en techniek toe. Dit realiseren we door onze lee
De negende Duurzame Ontwikkelingsdoelstelling (SDG 9) legde doelen vast voor een betere infrastructuur, industrie en innovatie tegen 2030. De lidstaten beloven duurzame infrastructuur te ontwikkelen, en daarbij zeker de minst ontwikkelde landen aan te moedigen en te ondersteunen.
Technologische vooruitgang biedt namelijk duurzame oplossingen voor economische uitdagingen en milieuproblemen: het creëert nieuwe jobs en zorgt voor betere energie-efficiëntie. Nieuwe jobs en duurzame economische groei genereren meer inkomen, wat leidt tot een hogere levensstandaard. Daarenboven biedt technologische innovatie ook oplossingen voor ecologische uitdagingen.
Met het Unesco Future education programma streven we het onderwijs van de toekomst na. Via deelname aan tal van innovatieve Europese Erasmus+ projecten, een eigen FABLAB uitgerust met de laatste nieuwe techologiëen zoals 3D-printers en lasercutters, talrijke projecten met een belangrijke focus op ondernemerschap en STEAM bereiden we onze leerlingen voor op een zeer snel evoluerende wereld waarbij we ze leren om 21 ste eeuwse vaardigheden en strategieën efficiënt en doeltreffend in te schakelen om complexe en realistische problemen uit hun eigen leefwereld op te lossen.