Onze visie

Alles wat je moet weten

Onze aanpak sluit nauw aan bij het Unesco Future Education-programma, waarbij leerlingen worden voorbereid op de wereld van morgen.

Kinderen leren bij ons:

  • Bewust en kritisch omgaan met hun omgeving door ervaringen binnen en buiten de klas.

  • Respectvol samenleven door te luisteren, elkaar te waarderen en hulpvaardig te zijn.

  • Verantwoordelijkheid opnemen door zorg te dragen voor materiaal, stiptheid en duurzaamheid.

  • Grenzen verleggen via uitdagingen, creatief en probleemoplossend leren.

We bouwen samen met de leerlingen aan een toekomstgerichte leerhouding: nieuwsgierig, verbonden en veerkrachtig.

ACTUEEL EN INNOVEREND

We bieden STEAM-onderwijs aan waarin wiskunde. wetenschappen, techniek en kunst samenkomen. Kinderen krijgen, in de vorm van projecten, complexe en realistische vraagstukken uit hun eigen leefwereld voorgeschoteld. Hierop passen ze dan de fundamentele concepten uit wiskunde. wetenschappen en techniek toe. Dit realiseren we door onze leerlingen in ons eigen FabLab te laten kennismaken met nieuwe technologieën zoals 3D-printen, robotics, programmeren…

MAXIMALE LEERWINST

Elke leerling krijgt eerlijke kansen om de eindmeet te halen. maar ook om te kunnen excelleren. We nemen maatregelen en bieden hulpmiddelen, zodat elk kind maximale leerwinst boekt. Eerlijke kansen? Dat betekent een krachtige leeromgeving en een doordachte schoolvisie waardoor elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.

BLIK OP DE WERELD

Onze school heeft het Unesco-kwaliteitslabel waarbij 17 duurzame ontwikkelingsdoelstellingen voorop gesteld worden. We ontwikkelen bij onze kinderen een brede kijk op de dingen, culturen, mensen,Kortom, we vormen hen tot echte wereldburgers die verder kijken an hun eigen vertrouwde omgeving.

FLEXIBELE LEERWEGEN

Met flexibele leerwegen geniet ieder kind van onderwijs op maat. Door de unieke schoolorganisatie kunnen kinderen hun eigen leren in handen nemen. Meer vrijheid vereist meer zelfdiscipline. Een goede samenwerking tussen ouder. leerling en leerkracht is hierbij essentieel.

21STE EEUWSE VAARDIGHEDEN

Door kinderen uit te dagen met wereldse problemen leren ze kritisch denken, creatief denken, computational thinking, informatievaardigheden, ICT basisvaardigheden, mediawijsheid, communiceren, samenwerken, zelfregulering, sociale en culturele vaardigheden. Op deze manier bereiden we onze leerlingen maximaal voor op de wereld waarin zij leven en op de jobs van morgen.